ponedjeljak, 12. siječnja 2015.

Kokosovo ulje ... pravo malo čudo prirode.


Kokosovo ulje ... pravo malo čudo prirode. ( I. dio)



Osim standardnih ulja koje koristimo u našoj kuhinji, poput maslinovog, biljnog i suncokretovog, svakako preporučam da što prije uvrstite i kokosovo. I to ne samo zbog kuhanja, već i zbog kozmetičkih prednosti i samog zdravlja. Kada pročitate ovaj post i vidite na koje ga sve načine koristim vidjeti ćete da se tu čudesnu tekućinu svakako isplati posjedovati.

Za početak svakako treba naglasiti da je kokosovo ulje u krutom stanju, koje na oko 25 stupnjeva prelazi u tekuće stanje. Nakon otvaranja posudice preporučljivo ga je držati u frižideru, tj. na hladnom, osobito ako koristite ekološko kokosovo ulje poput mene.

Gdje ga nabaviti?


Kokosovo ulje možete kupiti u većini trgovina koje imaju odjel zdrave hrane. Ja ga najčešće kupujem u Bio&Bio jer prvenstveno želim stalno ili barem što više u svome životu koristiti i konzumirati ekološke/organske proizvode, baš kao i hranu. Htjela bih naglasiti da o trgovini i ponudi ovise i cijene, kao i kvaliteta, koja varira od jednog do drugog proizvođača. Trenutačno u mojoj kuhinji je jedna od najjeftinijih verzija: Kokosovo ulje bez mirisa- idealno za prženje i pečenje zbog iznimne termostabilnosti, Ekozona, cijena 29,90 kn, kupljeno u Bio&Bio. Po mom sudu to je jako dobar proizvod koji ispunjava moja očekivanja, pa čak i više od toga. I bez brige, traje jako dugo.

Ponuda i cijene kokosovog ulja pri Bio&Bio:

Kuhanje


S obzirom da ovaj blog nije zamišljen (a to se možda i promijeni u skoroj budućnosti) na način da objavljujem i recepte, molim da za korištenje kokosovog ulja u kuhanju pretražite internet. Svakako ima svoje benefite: lako je probavljivo, djeluje protiv virusa, bakterija i gljivica, ostavlja okus kokosa u hrani, fino je. Ono što mogu reći je da ga svakog jutra malo "šljapnem" u vruću  tursku kavu, koju pijem izrazito jaku i bez šećera, i time mogu potvrditi da je okus finiji, kremastiji i kavica je svakako ukusnija. Količina je naravno "odokativna" i po želji, stavljam ga u "mini" količini, otprilike pola  čajne žličice jer sam navikla prvo u jutro popiti jaku gorku kavu za razbuđivanje.


Kokosovo ulje koristi se kao pomoć pri ( kako kažu neki izvori):


  • kožne bolesti i rane
  • artritis i reuma
  • ugrizi kukaca
  • ispadanje kose
  • bolesti desni
  • crijevni paraziti
  • probavne smetnje
  • virusne i bakterijske infekcije
  • gljivice
  • zloćudne bolesti
  • dijabetes
  • oslabljen imunitet
  • kronični umor
  • migrena
  • depresija i tjeskoba
  • oslabljena koncentracija i pamćenje

Na žalost za neke, ali na sreću za mene, ne mogu potvrditi svaku od ovih točaka, ali ipak mogu pismeno i potvrditi neke stvari iz vlastitog iskustva.


Mućkanje ulja


Koliko god ludo nekome zvučalo - svaki dan mućkam ulje. Najčešće u jutro nakon buđenja, ponekad i prije spavanja. O tome detaljnije u nekom od sljedećih postova. Ono što za sada trebate znati je sljedeće: uzeti čajnu žličicu kokosovog ulja, staviti u usta, pričekati par sekundi da postane tekuće i krenuti sa mućkanjem. Vratite se u djetinjstvo i mućkajte kokosovo ulje kao kada ste kao klinci mućkali sok, mlijeko ili Kraš ekspres ( na što su mame obično podivljale jer ga je na prvu glupost bila "okinava", smijanje i tekućine po svuda oko mene/nas ako je bilo dječje društvo). I mućkate 20 min. Može i dulje, ali ne kraće. Ne treba se odmah pretrgnuti od truda, polako, laganini mućkati i sjetite se na trajanje od 20 minuta. Nakon toga sve lijepo ispljunuti ( biti će bijelo- mora biti bijelo ili niste mućkali dovoljno dugo) i temeljito oprati zube pastom. Zašto to radim? Mućkanjem ulja u slini i ulju se skupe toksini i bakterije koje imate inače u usnoj šupljini i koje progutate, pokupe se gluposti koje nam mogu naškoditi u zdravstvenom smislu pa time pomažete imunološkom sustavu. Rezultat je taj da su zubi čisti i bijeli, nema naslaga na samim zubima i na području tik ispod zubnog mesa, jezik je čist i rozast ( bez bijelih naslaga), zubi čvršći, manje osjetljivi na promjene u temperaturi toplo-hladno, zaustavlja krvarenje iz desni, čisti, tj. osvježava dah. I naravno, kokosovo ulje pomaže u saniranju i kod bolesti zuba i desni. Nevjerojatno, ali i čisti sinuse, bar u mome slučaju! Nakon mućkanja i pranja zubi imam spremnu maramicu da svi "balci" nesmetano izađu iz nosa van. O svim benefitima mućkanja ulja iz vlastitog iskustva moći ćete čitati uskoro u jednom od postova koji slijede.


Protiv suhe kože, rana na koži i uboda


Ono što me je uistinu iznenadilo je način na koji kokosovo ulje djeluje na jako suhu kožu. I ove zime imam je gdje bi je se čovjek nadao, a bome i gdje ne bi. Suha stopala, laktovi, koljena, dlanovi, prsti na rukama, nos, čelo... katastrofa. I bilo je katastrofa do prošle godine kada sam potražila alternativne načine kako si čovjek može pomoći prirodnim proizvodima jer su mi dojadile skupe kreme koje ne djeluju. A kokosovo ulje je definitivno bingo! Uzmete malo kokosovog ulja iz frižidera ili špajze, namažete kritična mjesta, malo pričekate da se sve upije  i napredak je najčešće vidljiv već nakon prvog korištenja. Vrijeme korištenja ovisi o katastrofi koja vas zadesi, ali meni svakako pomaže i liječi teže probleme nakon svega par dana. Ista stvar vrijedi i za porezotine i ostale rane na koži. Brzo zarastaju, ožiljci su minimalni ili ih nema. Uspješno mi je riješilo i zlo na koži koje je bilo minijaturno, a nastalo je nakon što me moja mačka liznula po licu, crvena suha flekica koju sam imala godinama. Nestala je nakon tjedan dana, a sve ostale kreme iz ljekarne su zakazale svaki put.  Umiruje i povlači crvenilo kod uboda raznih "gamacida" poput uboda komaraca ili ostalih neidentificiranih letača.

Skidanje šminke


Znate proceduru, prvo šminkanje, a nakon toga skidanje šminke. Mene to skidanje uvijek muči više od stavljanja. S obzirom da sam svijetle puti sa pjegicama i izrazito suhe kože (ponosna vlasnica svoga tijela sam punih 30 godina), skidanje šminke mi je znalo biti pravi problem. Koža je znala biti u još i gorem stanju nego što je inače, iako više ni ne pomišljam na (propale experimente) stavljanje pudera, a ni BB kreme jer mi kožu toliko isuše da me postaraju za cca 5-10 godina, a onda joj za obnovu i hidrataciju treba, u najboljem slučaju, tjedan dana, plus dugotrajno skidanje tih kemijskih pakosti koje iziritira sve do kraja. Da ni ne pričam s koliko opreza kupujem maskaru, sjenilo, rumenilo i ruževe. I onda mi je jednu večer sinulo: " ako mi riješi probleme na koži, možda može i skinuti šminku". I može... i to jako dobro. Ni bolje, ni lošije od 3u1 micelarne vode slavne marke Nivea, zapravo, ipak bolje. I još mi se ni oči ne iziritiraju. Ma milina! Procedura- na blazinicu staviti malo kokosovog ulja, držati blazinicu na dlanu da se ulje otopi ili staviti ulje direktno na lice ( ili stavite kod radijatora da prije postane tekuće), koristiti kao i sve ostale proizvode za čišćenje lica od  šminke. Ispiranje nije potrebno jer šminka ostane na blazinici, a uljem koje se upilo hranite kožu.



U sljedećem postu moći ćete pročitati recept za pakung za kosu sa kokosovim uljem i recept za  masku za lice sa kokosovim uljem i zelenom glinom (plus fotke). Možda dodam i još poneku blagodat kokosovog ulja ako sam je sada zaboravila spomenuti. 

Tema koja će slijediti nakon kokosovog ulja odnosi se na blagodati zelene ventilirane gline ("čarobno blato", kako je ja zovem) i načini kako se može koristiti,... Naravno, sve iz iskustva.

Martina


Nema komentara:

Objavi komentar