četvrtak, 24. ožujka 2016.

Gorka dinja (Karela)

Vjerujem da ste za gorku dinju i dobrobiti koje ima na naše zdravlje već čuli putem medija, a ako ste ipak novi u tom području vrijeme je da se upoznate sa super moćnom biljkom koja bi trebala postati sastavni dio svačijeg vrta ili u namanju ruku- špajze.


Gorka dinja je zanimljiva i čudnovata biljka koja je do zapada stigla do Hrvatske tek unazad nekoliko godina, no u azijskoj i afričkoj medicini stoljećima se koristi zbog zdravstvenih dobrobiti. U nastavku ćete moći pročitati o ljekovitim svojstvima gorke dinje koje sam preuzela sa neta (izvor je u podnaslovu-za osobe koje žele više istražiti) te o načinu na koji je ja koristim te koje promjene sam iskusila, plus ime proizvođača čije proizvode koristim, kao i cijene.



Ljekovita svojstva

Nezreli plodovi vrlo su dobar izvor vitamina C, kalija i fosfora. U kulinarstvu dinja se može pripremati s krumpirom, kuhana, pečena i pržena. Sušeni listovi koriste se za čaj. Od lišća se pravi čaj koji je koristan u prevenciji i liječenju malarije, te potiče probavu i djeluje antibakterijski.



Sok egzotične gorke dinje može potisnuti rast raka gušterače, bez nuspojava. Antikancerogeno djelovanje vidljivo je i kod raka dojke, prostate, debelog crijeva, jetre, želuca i nazoždrijelnih tumora, kao i kod leukemije i neuroblastoma.

Iako se jede već stoljećima, mnoge zdravstvene prednosti (antivirusno djelovanje, antioksidans, sprječava dijabetes) tek su nedavno postale poznate u zapadnoj medicini. U posljednje četiri godine intenzivno se istražuje djelovanje ove biljke protiv raka. 


 Gorka dinja- u gorčini se krije zdravlje

Aktivni sastojci gorke dinje pokreću mehanizme koji izgladnjuju i uništavaju zloćudne stanice. Najpoznatija je po svojem plodu, koji se smatra jednim od najgorčih plodova na svijetu. Djelotvorna protiv dijabetesa i širenja stanica raka.



 Osim navedenog djelovanja sok gorke dinje:
  • štiti od malarije
  • djeluje antivirusno
  • ublažava probavne tegobe
  • pomaže kod dijabetesa
  • pospješuje mršavljenje
  • uništava crijevne parazite
  • ubrzava zacjeljivanje opeklina


Gorka dinja odličan je izvor antioksidativnih spojeva poput beta-karotena, flavonoida, luteina i zeaksantina koji su prva linija obrane protiv slobodih radikala, faktora starenja i raznih degenerativnih oboljenja. Kao izvor hranjivih tvari, gorke dinje također su bogate vitaminom C, kalijem, fosforom i željezom, a dobra vijest je da su niskokalorične i „krcate“ prehrambenim vlaknima!

I za kraj: znanstveno istraživanje o učincima gorke dinje: 
Pharmacological actions and potential uses of Momordica charantia  
http://www.jami.com.hr/additional/UTJECAJ%20NA%20INZULIN.pdf

Razlozi zašto sam počela koristiti gorku dinju:

Gorku dinju prvenstveno sam počela piti preventivno, no sada kada pišem ovaj tekst, ako malo bolje razmislim, imala jesam neke manje probleme sa zdravljem poput: nesanice zbog stresa na novom poslu, svakodnevna okruženost velikom skupinom ljudi dovodila je u opasnost moj imunitet (jer ljudi imaju djecu u vrtiću, dolaze na posao javnim prijevozom pa smo svi bili izloženi kojekakvim virozama, šmrcalicama i hunjavicama) koje ni mene nisu zaobišle, no na vrijeme sam počela konzumirati velike količine voća i povrća pa su posljedice bile minimalne :dan, dva slabijih simptoma viroze, i kašljucanje i šmrcanje po tjedan dana, pa čak i blage temperature, no sve što se dalo prehodati. No, osjećala sam bol u želudcu i budila se sa gorčinom u ustima (žuč je radila sto na sat). Pa sam zbog neredovitog jedenja i sjedilačkog provođenja dana počela nabijati kile u području trbuha ( oko 10 kila sam nakupila u 3 mjeseca), osjećala sam se tromo i bezvoljno i vječito umorno, probava mi se usporila. Prije dva mjeseca sam očistila žuč programom kojeg možete pronaći na mom blogu i situacija je bila bolja, ali ne u onoj mjeri u kojoj sam se nadala. Ali,  jedna dobra osoba mi je spomenula da postoje kapsule gorke dinje koje mi mogu pomoći, i jesu-u vrlo kratkom roku.

Zdravstvena poboljšanja:
  • guram dan bez problema i ne osjećam više velike zamore te oscilacije u količini energije
  • bolja koncentracija i fokus na radne zadatke ili dnevne obaveze
  • veća količina energije
  • spavam kao top i odmorim se (čak i kada spavam samo 5 sati na noć)
  • ubrzala se probava (dnevno odem više puta na toalet po tom pitanju, iako mi je bila navika obaviti sve isključivo u jutro nakon šalice kave, sada mi kava uopće nije potrebna za to pitanje, a i boja stolice se promijenila iz tamne u svijetlu)
  • koža mi više nije saharski suha, štoviše, nakon tjedana dana korištenja kapsula gorke dinje, gornji sloj kože na licu se operutao i koža pomladila te ima zdravi sjaj
  • organizam mi alarmira kada je sit ili kada mi nešto nedostaje-u jutro obilno doručkujem, umjereno ručam i lagano večeram, te pijem puno više vode jer imam izražen osjećaj za žeđ, dok sam ranije znala odraditi 8 sati u danu bez da popijem kap vode i da ne doručkujem prije polaska na posao, a bome i da zaboravim ručati jer me organizam nije ništa alarmirao. Ne gušim se u čipsu kada gledam neki film ili seriju prije spavanja,  pojedem tek šaku dvije za želju i nemam više potrebe ( a ranije sam znala smazat paket ili čak dva ako bi mi bio težak dan)
  • zbog ubrzane probave špek na trbuhu se počeo topiti, a vjerujte-uopće ne gladujem, zapravo jedem i više nego prije- a od onih 10 kila 3 su se već istopile.
  • poboljšala se cirkulacija (nema više hladnih stopala, a često se zna dogoditi da kolege i kolegice na sebe navlače majice i veste, a ja se skidam u kratke rukave)
  • nisam više napuhnuta, nemam bolova u želudcu i osjećaj gorčine u ustima je nestao nakon dva dana pijenja kapsula, pa pretpostavljam da je istraživanje vezano uz učinke gorke dinje u pravu kada se tvrdi da utječe na jačanje i obnovu unutarnjih organa
  •  imam više energije da radim stvari koje volim i pronađem svaki dan barem pola sata za takve aktivnosti
  • lakše se nosim sa stresom-znam da postoji, ali se više ne nerviram i ne stvara mi pritisak kao prije
  • nokti su mi čvršći,brže rastu, a isto vrijedi i za kosu
  • stari ožiljci na koži su manji, nemam više sitnih prištića na koži koji su mi se periodično znali pojavljivati (poput osipa)-kao da sve loše izlazi iz organizma, ali koža ne pati, nema potkožnih cirkusa, već mi se naprave mali sitni prištići koji ne bole, a nakon dan-dva spremni su da ih se lagano vatom pritisne da izađe "tvrdo bijelo" iz njih i do drugog dana pora se zatvori i nema crvenila.
  • imunitet ko u konja (npr. pokisla sam najmanje pet puta u zadnja tri tjedna, bilo je vrlo vjetrovito te dane- i vjerojatno bi osim blage temperature (one najgore 37) imala izražen jaki kašalj-kao što je to bio običaj godinama ranije- a nakon pijenja gorke dinje, u tih pet puta kihnula bi 2-3 puta i to je bilo to, ajmo dalje bez temperature, šmrcanja i kašlja).

Ono što želim naglasiti je sljedeće- kapsule gorke dinje pijem tek nešto više od tri tjedna i promjene koje sam iskusila su već vidljive u tako kratkom roku. No, to je tek prva bočica koju još ni nisam popila do kraja. Planiram nakon sljedećih mjesec dana napisati novu recenziju sa novim promjenama ako ih bude, a nadam se da će ih biti.

A sada o proizvodu kojeg koristim:


  • doza  koju koristim je dvije kapsule nakon obroka koje popijem sa vodom - no ja nemam baš nekih specifičnih zdravstvenih problema (tri obroka dnevno = 6 kapsula) iako u uputama za upotrebu piše sa smije popiti od 2 do 4 kapsule tri puta dnevno.
  • u pitanju je ekoproizvod te proizvođač ima sve potrebne certifikate za ekološki uzgoj gorke dinje
  • sastav kapsula je prah vlastito uzgojene gorke dinje koju proizvođač uzgaja u RH
  • u bočici se nalazi 100 kapsula po 500 mg (50 g)
  • proizvođač: JAMI, WEB: http://www.jami.com.hr/ , facebook: https://www.facebook.com/ekosokovijami gdje možete naručiti gorku dinju te više pročitati o učincima gorke dinje te ostalim proizvodima, a i dobiti dodatne informacije o svemu što vas zanima
  • pogodno za vegetarijance i vegane
  • uz to mogu dodati i da Jami ima još jedan proizvod vezan uz gorku dinju- sok od gorke dinje koji je također izrazito ljekovit, te imam saznanja da pomaže kod dijabetesa te da je moguće uz pomoć soka spustiti razinu šećera u krvi u granice normale u kratkom roku te da pomaže osobama koje boluju od karcinoma i lošeg imuniteta. Detaljnije proučite njihovu web stranicu, a upite i detaljna pitanja možete postaviti na e-mail adresi koja se nalazi na web stranici 
Isto tako, ako imate pitanja za mene, slobodno ih postavite u komentarima ili na e-mail.
Korišenje gorke dinje svakako bi preporučila svima, zdravim osobama preventivno, a bolesnima za jačanje imuniteta i, ako fiziološko stanje i dijagnoza to dopušta, za ozdravljenje i oporavak.

Pozdrav,
Martina





Nema komentara:

Objavi komentar