ponedjeljak, 2. veljače 2015.

Zelena ventilirana glina - ljekovito blato i njegova upotreba (II. dio)



Nastavljajući se na prethodu objavu o ljekovitim svojstvima gline i unutarnjom upotrebom, došlo je vrijeme za temu vanjske upotrebe gline. Za vanjsku upotrebu možete koristiti i standardnu glinu, odnosno onu koja nije ventilirana.


Zelena glina za opekline 

Ako gajite neopisivu ljubav prema kuhanju poput mene, ili ste pak totalni "tutlek" za štednjakom, nezgode u vidu opeklina ili porezotina prilikom kuharskih aktivnosti nisu jedna od stvari koje vas zaobilaze-na moju i vašu žalost. No postoji lijek. Kad se opečete, naravno, prvo u šoku otvarate hladnu vodu i ručicu stavljate na hlađenje. I to je dobra stvar. No nakon toga, posegnite za zelenom glinom. Ovo je isprobani recept, ne samo na meni, nego i mojim ukućanima. Ovisno o veličini opekline, stavite žličicu zelene gline na blazinicu/maramicu/gazu i nekoliko kapi hladne vode da prekrije suhi prah gline ( ako je količina veća stavite nekoliko žlica gline na gazu i opet namočite sa malo vode) i stavite direktno na opeklinu. Prvotno žarenje zamijeniti će hlađenje, do plika vrlo vjerojatno neće ni doći (bar je takvo stanje iz našeg iskustva), bol u nekoliko trenutaka prestaje. Kad se glina osuši, treba zamijeniti oblog. Nastaviti koristiti isti postupak sve dok se prstić može normalno savijati bez bolova, ili dok mjesto na kojem ste se opekli na dodir ne boli. Iz iskustva ( jer sam se opekla na lonac/tavu/protvanj/ špricnulo mi ulje na ruku dok sam pohala meso), oblog sam držala maksimalno dva sata na opeklini, ni kasnije, a ni dugi dan nije bilo posljedica ni boli. Nisam se ni sjetila da sam se opekla. U slučaju da se radi o ozbiljnijoj opeklini, tipa, prolivena vruća voda ili masnoća po koži, oblog treba držati čak i nekoliko dana na opeklini uz redovito mijenjanje (provjerite recept i iskustva u knjizi "Ljekovita moć gline" koju možete naći na početku prvog dijela koji se odnosi na ventiliranu zelenu glinu) jer se meni takva horor situacija još nije dogodila. Postoji i još jedan ne iskušani recept, ali znam da mi testiranje početkom ljeta ne gine. Taj je vezan uz opekline od sunca. Recept je sljedeći: nekoliko žlica gline pomiješati sa maslinovim ili kokosovim uljem i dodati dovoljno vode da se napravi pasta. Aplicirati na vrat, ramena, leđa, prsa, ruke (ili gdjegod da je boja kože crvena). Kada se pasta/maska počne sušiti treba dodavati nove slojeve da je koža može stalno upijati. Kad je koža zasićena i prestane upijati glinu, ispere se sa tijela tuširanjem.  Navodno čak i snižava temperaturu, a drugi dan koža ne boli na dodir te kod nekih osoba čak i potamni. Svakako, ovo je recept koji znam da ću isprobati, a dojmove donosim ovo ljeto jer izgorim svake godine po nekoliko puta. Slična stvar vrijedi i za porezorine ( glina, kokosovo ulje(koje možete i izostaviti) i voda na blazinicu i držati dok se ne posuši glina). Isprati pod mlazom vode ( krvarenje bi trebalo biti zaustavljeno), nakon toga aplicirati isti oblog po slobodnoj procjeni i potrebi  da bi rana prije zarasla i da ne ostane ožiljak (detalje provjerite u ranije navedenoj knjizi).


Zelena glina kao kupka za njegu tijela i mršavljenje

 

Ooooo da.... kupka sa glinom je jako dobra  stvar, osobito ako ste prvo počeli piti glinu barem tjedan dana (da vam se tijelo ne šokira i zacrveni i zasvrbi od svih toksina koji "šibaju" organizmom, a koje glina izvlači van kroz kožu, a ako je to slučaj, nema panike, crvenilo se povlači nakon otprilike pola, a mjestimične crvene mrlje znaju se pojaviti i u mini-verziji i nakon dva tjedna pijenja gline). Fino napunite kadu vodom, dodate pola šalice gline (ili više po slobodnoj procjeni), i legnete u kadu u zelenu vodu,  tu i tamo malo zamahnete ručicama i nožicama da zrnca gline plutaju oko vas i uživate po slobodnoj procjeni ili dok se voda ne rashladi pa vas potjera iz kade van. Obično se kratko isperem tušom, bez korištenja sapuna ili gela za tuširanje i ogrnem ogrtačem, a kada se lako ispire i ne začepljuje odvode (ako se netko tog pribojava). Osjećaj nakon? Ništa posebno, osim da se osjećam lagana ko perce, opuštena i kože meke poput baršuna.

Zelena glina - pakung za kosu sa medom, maslinovim uljem i čajem - za oštećenu kosu

 

Ako redovito bojite/farbate kosu, vrijeme je da se malo ozbiljnije zagledate u vlasi provjerite kakvo je njihovo stanje. Detoks se na odnosi samo na organizam iznutra, nego i iz vana, a to uključuje i vašu kosu. Nakon podužeg traženja pronašla sam jedan zanimljiv recept Mary Novosel (Izvor), s time da sam izostavila neke sastojke. A u drugoj varijanti pakunga za kosu i sparila neke stvari iz kuhinje sa idejom da ne može biti loše za kosu, zapravo, bio je pun pogodak.

Recept: 4 žlice zelene gline, žlica meda, mala žličica maslinovog ulja  i čaj od kamilice. Uzmete sastojke redoslijedom koji je naveden te na kraju dodajete čaj od kamilice (za svijetlu kosu, smeđa kosa i crna kosa - čaj od kadulje, ali može i kamilica) na način da smjesa mora biti tekuća! Dakle, ne gusta kao za masku za lice već tekuća ( prema prikazu iz slike u masu sam dodala čaja do otprilike pola posudice - i zaboravila slikati). Izlijete sadržaj na kosu, radite to znad kade ili tuša da ne "uprasite" kupaonicu. Čajem sam isprala i posudicu u kojoj sam miješala pakung i sve izlijala na kosu, čisto da se sve pokrije jer je moja kosa duga. Masirajte, prstima provucite od vlasišta prema vrhovima. Na glavi držite oko 30 minuta, a može i dulje (sat, dva, pa i cijeli dan) ako niste u žurbi, isperite vodom i dobro operite kosu šamponom. 




Ako se, poput mene,  malo zaigrate maslinovim uljem u prvoj varijanti ovog pakunga (stavila sam dvije žlice maslinovog ulja, onako, izdašno), našamponirajte dva puta da čista kosa ne bude i masna kosa, iako mi se čini da bi taj recept mogao jako pomoći kosi koja je izrazito suha i lomljiva ili iscrpljena od bojanja, po potrebi sa duplim pranjem ako vlasište ostane masno nakon sušenja kose.


Zelena glina - pakung za kosu sa žumanjkom, kokosovim uljem, medom i limunom

 

Recept: jedan žumanjak, jedna žlica kokosovog ulja, žličica meda, četiri žlice soka od limuna (cca sok od jedne polovice većeg limuna) i četiri žlice gline. Istucite vilicom žumanjak.  Dodajte jednu žlicu otopljenog kokosovog ulja, žličicu meda, četiri jušne žlice soka od limuna i četiri žlice zelene gline, miješajte. Tekstura će biti pjenasta. Staviti na kosu, budite iznad kade (ako vam "prifali" malo zbog duge kose kao meni-isperite ostatak u posudici sa malo vode i stavite na kosu), umasirati, prstima proći od vlasišta do vrhova, kosu zarolajte (ako je duga) i pričvrstite kopčom, ako imate kapicu za tuširanje stavite i nju na kosu. Držati 30 minuta. Isprati vodom, kosu oprati šamponom i osušiti. Ovaj pakung je definitivno moj favorit. Kosa je mekana, prozračna, lagana, nahranjena, presavršena. 



Probajte koja varijanta vama odgovara s obzirom na stanje kose i stanje vlasišta jer ja sam tip suhe kose  i neke srednje kategorije vlasišta (niti je presuho, niti je masno) i nemam perut. S time da kosu perem dva puta tjedno jer nemam potrebe češće prati jer se pretjerano ne masti, iako ju pokušavam istrenirati da ju perem jednom tjedno.  I još jedna možda bitna razlika, ne bojim kosu, tako da s obzirom da ju boja ne oštećuje, u dosta je dobrom stanju pa vjerujem da ni nema posebne zahtjeve, vjerojatno mi zato navedeni drugi recept bolje odgovara. Maslinovo ulje možete zamijeniti kokosovim, ako vam bolje odgovara, ili obrnuto. Možete dodati i eterična ulja koja vam odgovaraju, a s obzirom da sam ja sva svoja potrošila, recept je u basic varijanti i slobodan za nadogradnju. 


Sljedeća dva  tjedna upuštam se u avanturu detaljnog otkrivanja neem-a i njegovih ljekovitih svojstava, pa donosim dojmove sa nekoliko zanimljivih recepata. No, prije toga, sljedeću nedjelju/ponedjeljak moći ćete pročitati treći dio sa receptima za njegu tijela od zelene gline (maske za lice, ljekoviti oblozi) sa detaljnom recenzijom paste za zube jer mislim da bi dojam bio objektivniji da ju koristim bar 14 dana, tj. dok ne potrošim napravljenu dozu, ali, za sada sam zadovoljna. Uz to, vaganje je pokazalo smanjenje kilograma, u dva mjeseca sam četiri kilograma lakša. Što sam točno radila, pogledajte u "Zelena ventilirana glina - ljekovito blato i njegova upotreba (I. dio)" .  Nakon neema idem na program za čišćenje jetre jer će proći već godina dana od prošlog čišćenja, popratne dojmove kao i postupak možete očekivati nakon neemovih kronika. I mućkanje ulja će negdje biti ubačeno. Naravno, sve iz iskustva.

Martina



Nema komentara:

Objavi komentar